Facet perler??

Her er der mulighed for at beskrive vejledninger, og fortælle om metoder til smykkefremstilling

Redaktør: rumlebumle

rumlebumle
Opal
Opal
Indlæg: 1417
Tilmeldt: søn 14. jun 2009 08:15
Geografisk sted: Virum
Jeg har fundet nogle facet perler som jeg ikke aner hvad man skal bruge til, men jeg tænkte lidt i ørestikkers ( igen igen =)) )

Men hvad bruges disse perler egentlig til:

http://hobbyshoppen.dk/produkter.php?ka ... at2=&gr=94

Har man en "skål" man sætter dem ned i eller hvordan gør man lige med dem?

For så vidt jeg kan se virker det ikke som om der er hul igennem, som i en almindelig perle.. Eller er jeg helt galt på den?
rumlebumle
Opal
Opal
Indlæg: 1417
Tilmeldt: søn 14. jun 2009 08:15
Geografisk sted: Virum
Måske jeg tænker på krystaller istedet for???

Facet er måske bare formen på perlen eller?
butler
Opal
Opal
Indlæg: 1463
Tilmeldt: man 9. feb 2009 12:42
Geografisk sted: Østjylland
Kontakt:
rumlebumle skrev:Måske jeg tænker på krystaller istedet for???

Facet er måske bare formen på perlen eller?
Nej facet er slibningen, og jeg tror der er hul igennem, men de er ikke ret store.
Hilsen butler :animals-cat: :animals-cat: :animals-cat:
Tiden flyver når perler sættes sammen.
http://www.amio.dk/butik/724/
Brugeravatar
lisbeth
Opal
Opal
Indlæg: 2269
Tilmeldt: man 9. feb 2009 01:05
Geografisk sted: falster
Rumlebumle hvis du ser på dette link og ruller ned til de øreringe der hedder Calessa til 119.00 så kan du se de øverste små perler der er sådan nogle du spørger om og de findes i mange str ;)- og de kaldes for Bicone som er faconnavnet

http://www.momoes.dk/?id=123973
Billede I LOVE CATS
rumlebumle
Opal
Opal
Indlæg: 1417
Tilmeldt: søn 14. jun 2009 08:15
Geografisk sted: Virum
Ja de kunne godt minde og dem jeg søger, men dem som jeg søger har ikke hul igennem..

Jeg har nogle ørestikkers hvor der sidder en lille krystal agtig perle i en form for skål, sådan nogle enkle kunne jeg godt tænke mig at prøve at lave. Men det kan da godt være det slet ikke kan lade sig gøre.. hehe
rumlebumle
Opal
Opal
Indlæg: 1417
Tilmeldt: søn 14. jun 2009 08:15
Geografisk sted: Virum
Faktisk er det lige nøjagtig de øverste af dem her jeg tænkte på:

http://www.momoes.dk/?id=125763

men jeg ville gerne lave ALLE slags der er på denne side..
Havfruen
Opal
Opal
Indlæg: 1924
Tilmeldt: søn 15. feb 2009 10:57
Kontakt:
De perler du har skriver om skal indfattes i en krone og der efter settes på en plade eller hvad du nu vil have kronen på. http://www.ravstedhus.dk varenr.317450
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.
rumlebumle
Opal
Opal
Indlæg: 1417
Tilmeldt: søn 14. jun 2009 08:15
Geografisk sted: Virum
Det er lige præcis sådan nogle jeg leder efter.. Passer det så at det eksempelvis kan være disse sten man sætter i?

Ved du noget om, hvis man gerne vil lave dem til øreringe, hvad man så gør?
rumlebumle
Opal
Opal
Indlæg: 1417
Tilmeldt: søn 14. jun 2009 08:15
Geografisk sted: Virum
Det er så disse sten jeg mener:

http://www.ravstedhus.dk/SEEEMS/8959.asp
Havfruen
Opal
Opal
Indlæg: 1924
Tilmeldt: søn 15. feb 2009 10:57
Kontakt:
Er ikke lige klar over hvilke perler du mener dem jeg kan se på billedet er perler der er boret helt igennem. @};-
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.
Besvar