Lidt fra mig.

Her kan du vise dine egne kreationer.

Redaktør: rumlebumle

Charlottes
Opal
Opal
Geografisk sted: Amager
Da jeg var teenager og min mormor døde, arvede jeg en smuk fingerring med turkis-sten. Jeg gik meget med den dengang, men da jeg kom i starten af 20érne havde jeg ikke rigtig nogle smykker der passede til, så den blev lagt til side. Da jeg forleden så en halskæde med turkise sten med sølv ind imellem på et andet forum, blev jeg totalt inspireret. Dette sæt er hvad jeg lavede:
Billede
Stenene er rimelig store (18 x 9 mm) så det er et sæt som man ikke lige overser. Det er sølvfiduser der er imellem og det er trukket på en metalwire (jeg skulle være sikker på at den kunne bære det for det er halv-tungt). Fingerringen er selvfølgelig fundet frem igen. :-)

Jeg har idag lavet et armbånd af glasperler. De er rav-farvede (jeg ELSKER rav) og er købt i Suber Brugsen da de havde smykke matrialer til salg for ikke så længe siden. Jeg har så også tilført lidt perler fra Panduro som vist også er glas.
Billede
Jeg har 2 problemer med armbåndet.
1. Jeg kan godt lide at armbånd sidder løst men det er en smule for langt. Jeg er bange for at det bliver for kort hvis jeg tager en perle af.
2. Der er ligesom noget hvidt stads indeni perlerne der støver når jeg bevæger hånden. Jeg har kun haft det på i få minutter og jeg kunne bare se hvilken retning min arm bevægede sig i alene fra støvet. Smart hvis jeg begår et mord og de skal finde mig bagefter ;)- men ikke smart til hverdag. :(-
Billede
Her kan I se det hvide støv.

Er der nogen der har en idé til hvordan jeg kan få problemer væk?
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)
rumlebumle
Opal
Opal
Geografisk sted: Virum
Jeg har ingen ide om hvordan du får støvet væk, men jeg vil blot sige at det er et rimeligt lækkert armbånd.. :D :D :D

Også det i turkiser, det er perleme ( :D mit nye ord! ) godt gået!
Charlottes
Opal
Opal
Tak. :D Jeg er blevet lidt bedre efter jeg fandt forummerne. I andre er jo så gode at jeg blev nødt til at oppe mig. ;)-

Nu bliver du ikke sådan en Paris Hilton person der er nødt til at sige dit ord i hver sætning, vel? ;)-
rumlebumle
Opal
Opal
Kender godt følelsen af at skulle oppe sig, men det er vel på et eller andet område bare fordi man er så skide selvkritisk. Jeg er!! Jeg er stadig ny på området. Har vel været igang 4-5 mdr ( hvor længe mon man kan tillade sig at kalde sig ny? :D ) Jeg kan huske første gang der var en der spurgte om jeg SOLGTE mine smykke. Der var jeg ved at falde ned af stolen over at nogen kunne finde på at give PENGE for mine smykker. Jeg kan stadig blive helt benovet når nogen viser interesse for det jeg laver, men jeg er ikke så god til at sælge. Jeg er nok mere, Værsgo typen.. :whistle: :whistle:

Nej jeg LOVER ikke at blive Paris Hilton.. =)) =)) =))
Charlottes
Opal
Opal
Jeg har været i gang i 4 måneder og kalder absolut mig selv for ny. Jeg har snuppet lidt tips og tricks på nogle hjemmesider og herinde plus jeg har spurgt når jeg har været hos min perlepusher. De er så flinke til at forklare. Men jo man er nødt til at oppe sig når man ser hvor gode folk er herinde. Jeg var lidt bange for at lægge mit første billede på for tænk hvis folk bare sad og grinede og tænkte "ja hun er ny". Men jeg synes stemningen herinde er så rar og folk er gode til at tage imod andre at jeg bare lagde de 2 billeder på idag uden at være nervøs. Hvis nogle kan forklare en bedre måde at gøre tingene på, så tager jeg absolut imod rådene. Jeg vil jo gerne blive endnu bedre. :-)

Jeg har kun solgt til min omgangskreds og familie. Og de får det til matrialepris. Jeg kan ikke lide at tjene på dem. Og da jeg var til loppemarked i min gård, solgte jeg kun få ting. Men det var i slutningen af måneden og jeg tror ikke folk har haft særlig mange penge ovenpå ferien. Så jeg prøver nok igen når jeg finder et godt og billigt sted at komme med mine smykker og min mors brugte ting. :-)
rumlebumle
Opal
Opal
Du har intet haft at bekymre dig om med hensyn til at skulle lægge noget ind og vise det frem. Tværtimod.. Jeg er ret sikker på at alle ligesom mig selv er rimelig gode til at forklare hvis der var noget DE mener man kan gøre anderledes, men det er jo ikke ensbetydende med at du selv mener det. Jeg kan huske en af mine første ting jeg lagde ind, var et par øreringe, hvor jeg havde forsøgt mig med at lave viklinger ( Jeg kan stadig ikke ) Det lignede røv og nøgler, men jeg tænkte lidt.. Nåh ja, men jeg kan vel lære af de andre, plus at det vel også på et eller andet tidspunkt bliver sjovt at se tilbage på. Som jeg også fik af bemærkninger, udover nogle gode råd, så var det at vi alle jo havde startet fra start på et tidspunkt og der tænkte jeg: Her kan jeg godt lide at være! Så det er bare med at vise frem. Også de dårlige resultater, som du selv sidder og griner over. Det kan være der liiiiige kommer det råd du sad og manglede for at gøre tingene fuldendt.
Charlottes
Opal
Opal
Jeg har kun brugt plastikperler indtil jeg kom herind. For jeg kendte ikke til mere end Panduro og de er simpelthen for dyre med alt andet end plastik (som de så også er dyre med). Så derfor skulle jeg lige lave lidt "rigtige" smykker før jeg lagde noget herind. ;)-

Men jeg har allerede kunne se en fremgang på de 4 måneder der er gået. Det kan du da også med dine smykker, kan du ikke?
rumlebumle
Opal
Opal
Udover der ikke lige er den store fremgang i mine viklinger, kan jeg sagtens se at der er sket rigtig meget på fronten med at lave smykker. jeg startede med knyttede armbånd. Dem lavede jeg RIGTIG MANGE af, så blev det til elastik armbånd og så kæder og så øreringe og nu ved jeg ikke hvad det bliver næste gang.. :D Dog skal jeg stadig have lavet en del flere armbånd og kæder, så jeg venter lidt med at bevæge mig ud i noget nyt.

Jeg har aldrig brugt så mange penge på perler efter jeg kom herind og fandt alle de gode sider med perler..
Charlottes
Opal
Opal
Min bankkonto har det heller ikke så godt efter jeg kom herind. :shifty:

Hvad er det for noget med nogle viklinger du mangler at lære? Er det "øjne" på f.eks øreringe du mener?
Havfruen
Opal
Opal
Kontakt:
Jeg synes det er dejligta t du har lagt dine smykker her ind på vores dejlige forum. Og de ser rigte flotte ud.
jeg tror at du skal prøve at skylde dine sten perler under vand det kan vær noget borestøv som kommer ud ar dine glas perler eller det kan være at de bare opføre sig på den måde.
De viklinger rumle skriver om er nogle som kan bruges når man laver øreringe hvor man først laver et øje og der efter snor noget af sølvet runt om perlestikken helt tæt.
Rumle mine viklinger er stadig heller ikke ok altid. det har meget med tråden at gørere det er ikke alle tråde som er lige nemme at få pæne.
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.
Besvar