Først fra vandrepakken:
Og så til min "samling". Jeg vil ikke af med alt dette men vil meget gerne have det hele opklaret hvis det er muligt.
Hvis I vil se nogle af billederne uden blits, så sig til.
A)
B)
C)
D)
E)
F)
G)
H)
Redaktør: rumlebumle

Pink-Veins-Agate: de pink farver stammer fra jernoxid. Agaterne lægges i en jernitratopløsning, som derefter opvarmes stærkt. Ved forskellige teknikker kan de røde/pink nuancer fremkaldes. Jeg har ikke kunnet finde et dansk navn for denne agat, men der findes så mange forskellige agater. I Stenguiden er der vist 40 forskellige, men denne her er ikke med i bogen.Charlottes skrev:Tusind tak for hjælpen tøser. Det er helt vildt sødt at I gider hjælpe.Hvis jeg havde råd havde jeg sendt jer en buket
hver.
Vandrepakkens nr 1 er ikke shell så jeg tror det er hvid jade.
B4 ligner 100% disse perler: http://cgi.ebay.com/6mm-Pink-Veins-Agat ... 286.c0.m14 Hvad hedder de på Dansk?
B6 var fra Netto da de havde smykker til salg. Men der står ikke hvad poserne indeholdt.![]()
Efter at have modtaget endnu en pakke fra Lenes biks idag (tusind tak Lene. Jeg ELSKER at få pakker fra din biks), så er jeg overbevist om at D 3 og 4 er bjerg jade.
F8 må være glas (selvom det er svært at se på billedet).
Så nu mangler jeg kun identitet på F11 og H3. H3 skinner så jeg tænker måske blodsten? De er nemlig samme farve og skinner så... Men H3...? Tror jeg tager et bedre billede af dem og smider dem herind igen. Så kan I måske finde ud af hvad det er?
Men endnu engang tak for hjælpen. Det er jeg virkelig taknemmelig for.![]()
![]()